Stichting RuJu gaat verder… met jou?!

Geplaatst in: Algemeen
Tags: , , ,

We willen niet te ver op de feiten vooruit lopen, maar we ontkomen er niet aan om er over na te denken in deze periode. Nu de komst van het monument bezegeld is en het zwaard terug in diens schede rust, overkomt je ook een soort ongemakkelijk gevoel omdat je plotseling even niet ten strijde hoeft. Alsof je in de jaren ’60 de enige jongen op het schoolplein bent die niet rookt en daarom niet weet waar je de handen moet laten. Nu pas komen we uit die roes en daalt het besef van die ene prangende vraag waarvan je eigenlijk wel wist dat die zou komen; “hoe nu verder?”

Ben jij maatschappelijk betrokken en wil je meedenken?

Laten we heel eerlijk zijn dat we aanvankelijk, bij het opzetten van de stichting,  niet de intentie hadden deze na het realiseren van het beoogde monument voort te zetten. We begonnen destijds met een helder doel voor ogen. Wanneer je echter gaandeweg ervaart wat er zich zoal ontvouwt en wie er je pad kruisen, dan bouwt zo’n stichting een eigen identiteit op en met zoveel bezieling wordt het een stukje van jezelf. Dat gebeurd gewoon zonder dat je er erg in hebt. Ook de moeilijke periodes maken dat de stichting karakter kreeg en ondanks dat het volledig vrijwillig is, kregen we voldoende beloning in de vorm van waardering uit de maatschappij.

groepsfoto benefietwedstrijd stichting RuJu

Dat alles en ook de praktische zijde; namelijk het immense netwerk dat vooral ons benefiet voortbracht, de ingangen en externe adviseurs en ook de energie die omgezet werd in een gezonde structuur en transparante organisatie maken dat wij het zonde zouden vinden wanneer we simpelweg de deur achter ons zouden sluiten na 1 december. We zouden ons daar niet goed bij voelen en het zou een grote zonde zijn van een organisatie die zoveel voor de maatschappij kan betekenen.

Het lijkt ons dan ook niet meer dan logisch om jullie hierin een woord te geven

De vraag is dan op welke wijze dit vorm te gaan geven. Hierover hebben we al best eens de hoofden bij elkaar gestoken. Dat het om kinderen moet gaan is helder en er zijn best een paar ideeën waarop we van mening zijn dat de stichting een uiterst waardevolle en blijvende rol temidden van de maatschappij kan innemen. Maar, zo is vooral gebleken. Stichting RuJu is vooral ontsproten vanuit een hoopvolle gedachte van betrokken mensen die deze maatschappij maken en tot voorbeeld zijn terwijl gewapend met compassie en empathie. Het lijkt ons dan ook niet meer dan logisch om jullie hierin een woord te geven.

Stichting RuJu besproken tijdens RTL late night

Bij deze plaatsen wij een oproep voor belangstellenden om mee te denken, hun ideeën en/of visie kenbaar te maken en in een open vergadering met ons in gesprek te gaan over de toekomst van de stichting. We willen graag het bestuur uitbreiden en hiertoe bieden we dan ook enkele functies. Ben jij maatschappelijk betrokken, wil jij meedenken aan hoe de stichting zich volgend jaar zal manifesteren en heb jij ideeën, visie en/ of denk je gewoon dat je een waardevolle toevoeging kunt zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen.

Stuur ons voor 31 januari een e-mail naar info@stichtingruju.nl voorzien van je naam, contactgegevens en motivatie. Je hoeft niet woonachtig in een specifieke regio te zijn. De vergaderingen zullen plaatsvinden in midden-Nederland. Medio februari 2016 zal de open vergadering plaats hebben. Aangemelden ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging. We zien je aanmelding graag tegemoet.

1 Reactie voor Stichting RuJu gaat verder… met jou?!
  1. Pingback: De onthulling komt nader… | Stichting RuJu