Rillingen bij RuJu; zonder jullie was dit onmogelijk!

Tags: , , ,

De pers was ons al even te vlug af en wist ons eerder deze week reeds de aankondiging te ontfutselen; Stichting RuJu heeft haar doel gehaald! Het monument is rond, of althans de komst van het gedenkteken. Hoe deze eruit ziet weten slechts nog enkelen; dat blijft dus nog eventjes een verassing. Nu willen we dan vooral ook even stilstaan bij het hebben weten te verwezenlijken van datgene waar RuJu voor staat. Wat wij voelen als bestuursleden om de eindstreep in het zicht te hebben is al onbeschrijfelijk. Het was een enorm spannende tijd; zowel om tijdig de nodige donaties bijeen te brengen alsook het verkrijgen van de vergunning om het monument te mogen plaatsen en op welke locatie.

Dat gevoel laat zich dan ook afwisselen met een rilling

Met een allermeest meelevende burgemeester en bestuur kunnen we echter supertrots zijn op de locatie die het monument zal krijgen. Het beeld zal worden geplaatst in een groenstrook bij het mooie Slot Zeist, aan de Slotlaan cq Zinzendorflaan. Ter hoogte van de karpervijver zal Johan Huijzer, de kunstenaar die bereid werd gevonden de uitdagende taak het concept van een zo harde realiteit om te zetten in een beeltenis, zijn creatie mogen verankeren in de gemeenschap. De onthulling zal plaats vinden op 1 december.

Locatiefoto

Hier zal het monument een plekje krijgen

Op een later tijdstip zullen we meer uit de doeken doen over hoe deze onthulling eruit zal gaan zien. Voor nu willen we namens het bestuur van de stichting allen die ons doel een warm hart hebben toegedragen in de afgelopen twee jaren bedanken voor hun steun, donaties en hun niet aflatende vertrouwen in moeilijke tijden. We willen jullie bedienen van onze diepste oprechtheid voor jullie betrokkenheid bij deze goede zaak. Voor ons is het een toonbeeld is geweest van empathie en menselijkheid, van waarden die ons trots maken mens en onderdaan te zijn; lid te zijn van een hechte gemeenschap in tijden wanneer het erop aankomt en we elkaars steun zo hard nodig hebben. Bedankt!

een plek in onze harten en gedachten voor alle overleden kinderen

Zonder jullie was het niet mogelijk geweest deze reis te maken. Of men nu een kleine of grote bijdrage heeft gedaan; ieder doet wat hij of zij kan en het voelt dan ook beslist als een gezamenlijke prestatie. Het is bijzonder hoe je voor een zo trieste achterliggende betekenis toch een euforisch gevoel kunt hebben dat we dit hebben bereikt. Dat gevoel laat zich dan ook afwisselen met een rilling; kippenvel. Het gaat je gewoon niet in de koude kleren zitten en we zien uit naar de onthulling.

Donateurs en zij die de stichting oprecht en belangeloos hebben bijgestaan mogen binnenkort een persoonlijke uitnodiging verwachten. Voor wie denkt dat hij of zij vergeten wordt, stuur ons gerust een berichtje. We hopen samen met jullie toe te kunnen werken naar een wonderlijke onthulling van het monument en daarmee een plek in onze harten en gedachten voor alle overleden kinderen.