Ter nagedachtenis aan Ruben en Julian

De Stichting RuJu is in het leven geroepen ter nagedachtenis aan de broertjes Ruben en Julian, die om het leven zijn gekomen door toedoen van huiselijk geweld. De stichting heeft als doel gesteld een landelijk, tastbaar en blijvend monument te realiseren opdat deze jongens en alle andere jonge kinderen die slachtoffer zijn geworden van dit geweld nooit zullen worden vergeten. Middels dit monument willen wij een ieder die daar behoefte aan heeft, de gelegenheid geven de kinderen blijvend te herdenken.

In samenwerking met diverse ondernemingen, die geheel belangeloos hun medewerking verlenen, zijn wij druk bezig een passende realisatie te bedenken welke op een nader te bepalen datum zal worden overlegd aan de familie en nabestaanden van Ruben en Julian.

logo

De initiatiefnemers Menno Bausch en Frank Oosthoek hebben uw steun daarbij hard nodig, teneinde deze doelstelling te kunnen verwezenlijken. Daarom is er besloten dat u door middel van vrije donatie uw blijk van medeleven kunt betuigen. Op deze manier hopen wij als stichting niet alleen een mooi bedrag in te zamelen, maar ook een bewustwording in de samenleving in gang te zetten welke hopelijk zal bijdragen tot een afname van het geweld dat deze kinderen ondergaan.

Wij zijn, als initiatiefnemers, ons er terdege van bewust dat er in Nederland meer tragedies plaatsvinden en willen hieraan niet voorbijgaan. Daarom zullen wij u middels deze website op de hoogte gaan houden van eventuele verdere ontwikkelingen met betrekking tot onze stichting.

Met warme groet,

Menno en Frank

Frank Oosthoek

Secretaris

Frank Oosthoek is een gepassioneerd mens. Iets waarmee hij uitstekend uit de voeten kan als ambulance chauffeur, vader en vrijwilliger bij de brandweer. Als een naaste dan iets naars mee maakt grijpt Frank dat aan en waar hij kan, doet hij er iets aan. Om zijn gepassioneerdheid in goede banen te kunnen leiden, praktiseert hij in zijn vrije tijd hobby’s als het houden van Koi en Bonsai.

Menno Bausch

Penningmeester

Menno Bausch is in het dagelijks leven werkzaam als fotograaf. Binnen zijn vak legt hij vaak het mooiste in een mensenleven vast, maar Menno sluit zijn ogen niet voor de dingen die hem en zijn medemens het meeste pijn doen. Integendeel; deze compassie heeft geleid tot de grootste zoektocht in zijn soort en geresulteerd in de stichting RuJu.

Jorn Klaver

Vrijwilliger

Jorn is een zeer behulpzaam persoon en begaan met het lot van anderen. In plaats van klagen draagt hij graag actief een steentje zoals bij de zoektocht naar Uben en Julian en nu nog steeds als vrijwilliger voor de Stichting RuJu.