De onthulling komt nader…

Tags: , ,

Voorbereidingen voor 1 december in volle gang

Het zijn spannende tijden. Met nog minder dan twee weken op de klok voor de grote onthulling van het monument is er een hoop gaande. Zo wordt het monument momenteel verplaatst van Tenax terug naar de kunstenaar zodat deze er de laatste hand aan kan leggen. Natuurlijk moeten er ondertussen ook voorbereidende werkzaamheden plaatsvinden op de locatie waar het monument zal worden teruggegeven aan de gemeenschap.

Van links naar rechts: Nicole Waasdrop, Arno Hoefakker, Menno, Frank

Van links naar rechts:  Arno Hoefakker, Nicole Waasdrop, Menno Bausch, Frank Oosthoek

We kunnen het monument niet zomaar in een aangewezen perk planten. De locatie is inmiddels nauwkeurig gedetermineerd en dan moet er voor de onthulling nog wel even een fundering gelegd worden. Ook de massief granieten sokkel van een slordige 450 kilo moet even op de juiste vierkante centimeters worden geïnstalleerd. Je begrijpt het, het vergt nog best een strakke planning.

“… een slordige 450 kilo moet even op de juiste vierkante centimeters…”

Inmiddels hebben de donateurs een schriftelijke uitnodiging mogen ontvangen voor een receptie en de onthulling die op 1 december zal plaatsvinden. Ben je ook donateur, maar heb je niet de brief ontvangen, neem dan even contact met ons op middels info@stichtingruju.nl. Je mag ook contact met ons opnemen wanneer je een andere vraag hebt uiteraard. Ondertussen zetten wij nog even door om alles in gereedheid te brengen voor over een dag of 10.

O, en denk je misschien een bijdrage te kunnen of willen leveren aan onze stichting in de toekomst? lees dan even dit artikel door.

Johan Huijzer zal hiermee een laatste hand leggen aan het monument...

Johan Huijzer zal hiermee een laatste hand leggen aan het monument…

Het monument wordt terug afgeleverd door het bedrijf Tenax bij de kunstenaar. Hoe het eruit ziet houden we spannend tot de onthulling op 1 december.